Aktualności

Autor: Cezary Wenda | Data publikacji: 22 Grudnia 2017

Urząd Miasta Ełku wciąż doskonali jakość usług

22 Grudnia 2017, Autor: Cezary Wenda

Polskie Centrum Badań i Certyfikacji po raz kolejny przyznało Urzędowi Miasta Ełku certyfikat poświadczający stałe doskonalenie poziomu świadczonych usług na rzecz mieszkańców, a także realizowanie zadań samorządowych zgodnie z obowiązującymi procedurami i przepisami prawa. System zarządzania jakością został wdrożony po raz pierwszy w ełckim ratuszu 16 lat temu.

Audit zewnętrzny (kontrola) odnawiający certyfikaty jakości nadane przez Polskie Centrum Badań i Certyfikacji S.A. w Warszawie przeprowadzony został w terminie 24-25 października 2017 r. w Urzędzie Miasta Ełku. Audytorami (kontrolerami) byli: wiceprezes PCBC Anna Wyroba, odpowiadająca za pion administracji publicznej oraz współautor standardów ISC w wersji polskiej – Tomasz Kloze.

Kontrola dotyczyła poprawności funkcjonowania wszystkich wydziałów w urzędzie. Przeprowadzona analiza dokumentów i procedur potwierdziła spełnianie wymagań standardu PN-EN ISO 9001:2015-10. Uzyskane wyniki wykazały, że realizacja określonych przepisami prawa zadań publicznych w ełckim ratuszu  jest prawidłowa i ukierunkowana na ciągłą poprawę jakości obsługi klientów urzędu. Natomiast w proces podnoszenia poziomu i doskonalenia standardów świadczonych usług zaangażowani są wszyscy pracownicy. Dlatego certyfikat przyznany został Urzędowi Miasta Ełku na kolejne 3 lata.

Certyfikaty wydano w zakresie „świadczenia usług administracji samorządowej związanych z realizacją zadań publicznych na rzecz mieszkańców, innych klientów Urzędu Miasta Ełku i wszechstronnego rozwoju miasta”.

Nowy standard wymagał od pracowników urzędu wprowadzenia innowacyjnych zmian w sposobie pracy urzędu, świadczonych usług, obsługi interesantów oraz funkcjonowania urzędu.

Komitet certyfikujący PCBC przyznał również urzędowi międzynarodowy Certyfikat IQNet honorowany na całym świecie. Potwierdza on m.in. prawidłowe funkcjonowanie procesów związanych z zarządzaniem Urzędem Miasta w zakresie wykonywania zadań służących do realizacji prawa państwowego, stanowienia i realizacji prawa miejscowego oraz realizacji zadań samorządowych.

Fakt przyznania certyfikatu jakości na koleje trzy lata nie oznacza, że urząd nie będzie poddawany w tym czasie żadnym kontrolom, ponieważ co roku audytorzy szczegółowo sprawdzają, czy podejmowane działa i realizowane zadania są zgodne z założonymi normami.

Normy ISO wspomagają wysoką jakość oferowanych przez urząd usług, a w rezultacie ma na celu zwiększenie zadowolenia i satysfakcji petentów (klientów). Jednym z wielu założeń normy jest m. in. koncentracja na kliencie, czyli skupienie się na aktualnych oraz przyszłych jego potrzebach oraz podjęciu działania w celu ich zaspokojenia. Określają także wymagania z zakresie stosowania przepisów prawnych podczas realizacji zadań samorządowych. Zapewniają także stały nadzór nad procedurami realizowanymi w urzędzie oraz podnoszeniem jakości świadczonych usług.

Otrzymane certyfikaty:
https://www.elk.pl/files/multimedia/files/288046eaa4bf62f1c41eab97c959fc19.pdf
https://www.elk.pl/files/multimedia/files/64cf849423c174918f2e274c040bdd28.pdf
https://www.elk.pl/files/multimedia/files/d5af24d27a1e1d5571fae8085f57bb9f.pdf
https://www.elk.pl/files/multimedia/files/413db29d15882d30c652df116f1b85b9.pdf

Kategorie aktualnośći: